петак, 30. август 2013.

AFORIZMI O ČASTI I ČESTITOSTI



ČAST
1
Čast se ne kupuje novcem.
Arbanaška narodna izreka (južna Italija)
2
Častoljublje je izmetina slave.
Pietro ARETTINO
3
Čast obvezuje na trezvenost, slava još više, a moć najviše
Berthold auerbach
4
Čast je kao otok strmenit, ko litica bez žala;
Tko s njega jednom siđe, ne može da se vrati,
Nicolas BOILEAU
5
Čast se ne može oduzeti, ona se može samo izgubiti.     
ČEHOV
6
Ništa ne može  tako  pobuditi  častoljublje u srcu kao zvuk tuđe slave
Baltasar GRACIAN Y MORALES
7
Tko osobito čezne za častima, tome se svašta događa, jer se ne osvrće na trud, opasnost i novac.
Francesco GUICCIARDINI
8
Ako ti se dogodi da pogriješiš, te ako ta pogreška može škoditi drugima, priznaj je otvoreno a da to nitko od tebe ne traži.
Giuseppe GIUSTI
9
Kad se čast jednom razboli i ako brzo ne ozdravi, nikad se više ne diže od mrtvih.
Friedrich HEBBEL
10
Časti zarobljavaju bogove i ljude.
HERAKLIT
11
Više vrijedi umrijeti nepoznat nego obeščašćen.
Muhamed IKBAL
12
Tko traži odlikovanje, nije ga zaslužio, a tko ga je zaslužio, nije mu ni potrebno.
Martin KESSEL
13
Častohlepan misli da je nebo kapa njegova.
Korejska narodna uzrečica
14
Častoljublje! Ti slavnome si plata, a ne nagrada.
Ferenc KOLCSEY
15
Rob ima samo jednog gospodara, častoljubivom, čovjeku su gospodari svi koji bi mu mogli koristiti u njegovu napredovanju.
LA BRUYERE
16
Tko časno umre, ljudi ga pamte stotinu godina, a onoga tko bez časti živi zaboravljaju i rođena djeca.
Mongolska narodna izreka
17
Čast je poput šibica: može se iskoristiti samo jedanput.
Marcel PAGNOL
18
Čast je stari svetac koga više nitko ne svetkuje.
Mathurin  REGNIER
19
Velik je — tko je čast u borbama stekao.
Kondrat  RILJEJEV
20
Sjaj časti je poput Sahare: jedna beskrajna praznina.
Leopold Sedar SENGHOR
21
Moja čast je moj život, oboje su u jedno srasli,
Uzmete li mi čast, moj život niste spasili.
SHAKESPEARE
22
Jer čast po tako usku putuje tjesnacu, da samo jedan može proći.
SHAKESPEARE
23
Čast tvoga bližnjega neka ti bude isto tako mila kao i tvoja.
TALMUD
24
Časni se ljudi drže svojih obećanja u životu, a nisu kao leptiri, što sjedaju na cvijet pa zatim — čim pokupe pelud — odmah dalje odlete.
Vijetnamska narodna izreka
25
Čast je dijamant na prstu kreposti.
VOLTAIRE

ČESTITOST
1
Čestite žene često su ohole i prkosne držeći se previše visoko zbog svoje čestitosti.
BACON
2
Živjeli poštenjačine! Oni su još uvijek manje lopuže nego drugi.
Henry BECQUE
3
Poštenje je izvor svake genijalnosti.
Ludwig BORNE
4
Poštenje je kao mladost; ako se jednom izgubi, nikad se više ne dobiva.
Cesare CANTU
5
Jer rijetko prijeđe čestitost u radu na potomke...
DANTE
6
Čestita čovjeka poštuju čak i oni koji to nisu
DIDEROT
7
Mnogima nedostaje samo novac pa da budu pošteni.
Carlo DOSSI
8
Čovek koji nije hrabar ne može biti ni pošten, jer za poštenje su potrebne žrtve kakve kukavica ne ume da podnese; i potrebna je velikodušnost, koju on ne može ni razumeti.
Jovan  DUČIĆ,
9
Poštenomu ni potrebno hajat, kad ga malovridan štima ogovarat.
Fran Krsto FRANKOPAN
10
Samo je onaj bijedan, ko ljudskoga i poštenja nema.
Nairn FRASHFIRI
11
Poštenjačine često namagarče sami sebe.
Arne GARBORG
12
Ljepota će blijedjeti i nestati, ali lična čistota je zapravo besmrtna, jer se ona može obnoviti kad god se otkriju simptomi propadanja.
William S. GILBERT
13
Želiš li dobru ženu, budi čestit muškarac!
Goethe
14
Mogu obećati da ću biti pošten, ali ne i nepristran.
GOETHE
15
Kad se danas za nekog čovjeka kaže »On zna da živi«, vjerojatno se smatra da nije jako pošten.
HALIFAX
16
Ako je netko vrlo čestit, on meni vrijedi koliko tisuću drugih.
HERAKLIT
17
Na ozloglašenom mjestu ne može ni najbolji mnogo poštenja uživati.
Vatroslav  JAGIĆ
18
Čestitost strepi i kad je hvale.
JUVENAL
19
Gledajmo, dakle, na naš život kao na dječju igru u kojoj ništa nije ozbiljno osim poštenja.
KANT
20
Kad se čovjek ogriješi o poštenje, ne smije se nikad pozivati na slabost ljudske naravi jer u ovom može biti savršen.
KANT
21
O vi koji vjerujete! ne povodite se za mnogim zamišljajima; ima misli koje su grijeh; ne istražujte mane jedni drugima, ne spominjite u odsutnosti jedan drugoga nelijepim stvarima; tko bi među vama htio jesti meso svoga umrlog brata. To vam je odvratno!
KUR'AN
22
Malo ima čestitih žena kojima nije dodijala njihova čestitost.
La ROCHEFOUCAULD
23
Poštenje može biti pobijeđeno, ali ono ne može biti uništeno.
Mađagrska narodna poslovica
24
Čestit čovjek ne uživa sam u svojim djelima, nego oko sebe širi atmosferu sreće koju udišu svi oni koji ga okružuju.
Paolo MANTEGAZZA
25
Čestit čovjek uvijek je početnik.
MARCIJAL
26
Čast ti ne donosi odijelo, kojim se zaodijevaš, nego prije svega um i čestitost srca.
Francis MARRACH
27
Ono što u sebi nosi čestitost, jače je i od samoga zakona.
MENANDAR
28
Čovjek sve daje za obraz, a obraz ni za što.
Narodna poslovica
29
Sve je čisto onima koji su čisti, ali ništa nije čisto za prljave i nepoštene duše jer su njihova pamet i srce uprljani.
Apostol Pavle
30
Pošten biti, kakav je sada svijet, znači biti izabranik između deset tisuća.
SHAKESPEARE
31
Bolje da ste čisti i jasni jer vi ste prozor kroz koji morate gledati u svijet.
SHAW
32
Sretan je onaj čovjek koji umire onako čist kako je ušao u život.
TALMUD
33
Pokušavam biti pošten u svemu — osim u novčanim pitanjima. To sebi ne mogu priuštiti.
Nils Collett VOGT

4 коментара:

  1. здраво пријатељу. Била сам повређена и сломљена срца када се десио велики проблем између мене и мог мужа пре седам месеци у мом браку. толико страшно да је случај однео на суд ради развода. рекао је да више никада не жели да остане са мном и да ме више не воли. Па се спаковао из куће и натерао мене и моју децу на тешке болове. Покушао сам на све могуће начине да га вратим, после много мољења, али безуспешно. а он је потврдио да је донео одлуку и да више никада не жели да ме види. Тако сам једне вечери, враћајући се с посла, срела своју стару пријатељицу која је тражила мог мужа. Па сам му све објаснила, па ми је рекао да је једини начин да вратим мужа да посетим бацача чини, јер је и он то заиста урадио. Тако да никад нисам веровао у магију, али нисам имао избора него да послушам његов савет. Затим ми је дао адресу е-поште бацача чини коју је посетио. дралаба3000@гмаил.цом. Следећег јутра сам послала е-маил на адресу коју ми је дао, а чаролија ме је уверила да ћу вратити мужа наредна два дана. Каква невероватна изјава!! Никада нисам веровао, па је разговарао са мном и рекао ми све што треба да урадим. Онда их радим без повећања, тако да ме је наредна два дана, изненађујуће, звао мој муж који ме није звао у последњих 7 месеци да ме обавести да се враћа. Тако невероватно !! Тако да се вратио истог дана, са пуно љубави и радости, и извинио се за своју грешку и бол који је нанео мени и мојој деци. Тада је од тог дана наша веза била јача него раније, уз помоћ сјајног бацача чини. Дакле, посаветоваћу вас ако имате било каквих проблема, контактирајте др алабу на мејл: дралаба3000@гмаил.цом или га контактирајте на ВхатсАпп и Вибер на овај број: +1(425) 477-2744.......

    ОдговориИзбриши
  2. Моје име, Наоми Самуел После 12 година брака, мој муж и ја смо се свађали на овај или онај начин док ме коначно није напустио и преселио се у Калифорнију да буде са другом женом. Осећао сам се као да је мој живот завршен и да су моја деца мислила да никада више неће видети свог оца. Трудила сам се да будем јака само према деци, али нисам могла да обуздам бол који је мучио моје срце, срце ми је било испуњено тугом и болом јер сам заиста била заљубљена у свог мужа. Мислим на њега сваки дан и ноћ и увек бих волео да ми се врати, била сам стварно узнемирена и била ми је потребна помоћ, па сам потражила помоћ на мрежи и наишла на веб страницу која сугерише да би др Апата могао да помогне његовом бившем бившем да се врати. Тако да сам осетио да треба да покушам. Контактирао сам га и рекао ми је шта да радим. Урадила сам то и онда ми је направио љубавну чаролију. 48 сати касније мој муж ме је стварно назвао и рекао ми да и њему заиста недостају деца, тако невероватно!! Дакле, вратио се тог дана, са пуно љубави и радости, и извинио се за своју грешку и бол који је нанео мени и деци. Наш брак је био јачи него раније, а све захваљујући др АПАТИ. Он је толико моћан и одлучио сам да поделим своју причу на мрежи да је др апата био прави и моћни чаробњак. Увек ћу се молити да она живи дуго помажући својој деци у тренуцима потребе, ако сте овде и треба вам бивши или је ваш муж прешао код друге жене, престаните да плачете, одмах контактирајте овај моћни точак за правопис. Ево његове контакт адресе е-поште на: {драпата4@гмаил.цом} или ВхатсАпп/вибер преко његовог контакта испод (+6681 302 8552) Хвала др. апата.

    ОдговориИзбриши
  3. ЕФИКАСНА И МОЋНА ЉУБАВНА ЧАРОЛИЈА ЦАСТЕР ДР ВАЛЕ
    Супруг ме је одбацио након пет (5) година брака само зато што га је друга жена опчинила и оставио је мене и дете да патим. Једног дана када сам читао интернет, видео сам пост о томе како је овај чаролија на овом ВХАТСАПП-у +2347054019502 помогао жени да врати мужа и дао сам му одговор на његов ВХАТСАПП и он ми је рекао да је жена имала чаролија на мог мужа и он ми је рекао да ће ми помоћи и након неколико дана да ћу вратити свог мужа. Веровао сам му и данас ми је драго да вам свима кажем да овај чаролија има моћ да врати љубавнике. јер сам сада срећна са својим мужем. Хвала за ДР ВАЛЕ. Обратите му се на ВхатсАпп/Вибер број: +2347054019402 или на е-маил: дрвалеспеллхоме@гмаил.цом Хвала ДР ВАЛЕ. Нека вас богови увек награђују за ваше добро.

    ОдговориИзбриши
  4. здраво свима, овде сам да поделим мало сведочанства. Моје име је Наоми Самуел, имам 40 година, удала сам се са 31, имам само једно дете и живела сам срећно до краја живота. После годину дана брака мој муж је постао тако чудан и не разумем баш шта се дешава, он је препун од куће до друге жене, толико га волим да и не сањам да ћу га изгубити, дајем све од себе да будем сигуран муж ми се враћа, али све без помоћи, плачући и плачући тражећи помоћ, причала сам о томе са његовом породицом али нисам добила одговор. Тако је моја најбоља пријатељица Ана Јохансон обећала да ће ми помоћи. Причала ми је о човеку по имену др Апата, рекла ми је да је он велики човек и прави човек коме се може веровати и да нема никакве везе са љубавним проблемима које не може да реши и рекла ми је како је помогао безбројним људима у обнављању њиховог односа. Био сам заиста убеђен, брзо сам контактирао његову мејл адресу, драпата4@гмаил.цом или његов ВхатсАпп/вибер са тим бројем (+447723566275). Објаснио сам му све своје проблеме, рекао ми је да не морам да бринем да ће сви моји проблеми бити одмах решени. Рекао ми је шта да радим да вратим мужа, а ја сам то рекла, рекао је да ће се после 3 дана мој муж вратити и почети да моли, и то се заиста догодило како је рекао, била сам веома изненађена, то је тако невероватно. Слава нашег односа са Богом је сада веома блиска и обоје живимо срећно до краја живота. Ако наиђете на сличан проблем, одмах га контактирајте и решите проблем једном заувек. И ја сам живи сведок..

    ОдговориИзбриши